II. SECURITATEA SI SANATATEA IN MUNCA (SSM)
-
- Intocmirea dosarului privind securitatea si sanatatea in munca (ssm) in conformitate cu prevederile Legii securitatii si sanatatii in munca nr.319/2006 si a Normelor metodologice de aplicare aprobate prin Hotararea de Guvern nr.1425/2006, cuprinde:
-
-
- Regulamentul de ordine interioara - obligatiile salariatilor de a cunoaste si respecta regulile si masurile privind securitatea si sanatatea in munca (ssm);
- Identificarea pericolelor si evaluarea riscurilor de accident pentru fiecare componenta a sistemului de munca;
- Elaborarea de instructiuni proprii de securitate si sanatate in munca (ssm) specifice pentru fiecare loc de munca functie de activitatile desfasurate;
- Evidentierea zonelor cu risc ridicat de accident de munca (daca exista);
- Fisa postului, cu referire la modul de insusire si respectare de catre salariati a masurilor stabilite privind securitatea si sanatatea in munca (ssm);
- Planul de actiune in caz de pericol grav si iminent;
- Elaborarea si actualizarea planului de prevenire si protectie al unitatii privind securitatea si sanatatea in munca.
- Intocmirea programului de instruire si testare a nivelului de pregatire salariatilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca (ssm).
-
- Asistenta tehnica de specialitate lunara/trimestriala pentru instruirea salariatilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca (ssm) consta in urmatoarele:
-
-
- Intocmirea graficului de instruire a salariatilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca (ssm) cu tematicile periodice stabilite functie de specificul activitatilor desfasurate si legislatia muncii;
- Completarea fiselor individuale de instructaj si efectuarea instructajului introductiv general, instructajului specific locului de munca si instructajului periodic al salariatilor in domeniul ssm;
- Elaborarea documentelor specifice securitatii si sanatatii in munca, pentru diminuarea riscului de accident de munca si/sau imbolnaviri profesionale specifice activitatii;
- Verificarea periodica, a modului cum sunt respectate masurile si normele de securitate si sanatate in munca de catre salariati;
- Stabilirea impreuna cu conducerea societatii a echipamentului de protectie corespunzator fiecarui loc de munca, functie de riscul de accident existent;
- Informarea periodica a conducerii societatii beneficiare despre legislatia privind securitatea si sanatatea in munca (ssm) si stabilirea masurilor care se impun pentru respectarea acesteia;
- Reprezentarea societatii la controalele efectuate de Inspectoratele Teritoriale de Munca pentru realizarea masurilor de securitate si sanatate in munca (ssm) dispuse de inspectorii de munca.
Published on January 2nd, 2019